Webáruház - mit érdemes tudni mielőtt belevágnánk?
Amikor webáruházat készítünk, rengeteg dolgot kell átgondolni, mérlegelni, hiszen annak sikere sokmindenen múlik majd. Egyfelől szükség lesz látogatókra, tehát az elkészült weboldalnak keresőbarátnak kell lennie, másfelől az érkező látogatókat vásárlókká kell konvertálni. Nézzük meg, hogy mik azok a kritikus pontok, amik a leggyakrabban okozzák egy weboldal vagy webáruház kudarcát.
Megelőző elemzés, tervezés
Magától értetődőnek tűnhet, de mégis sokan átsiklanak a tervezés fontossága felett. Mielőtt belevágunk egy üzletbe, fel kell mérni, hogy egyáltalán van-e az adott termékekre, szolgáltatásokra igény. Ha van, akkor érdemes megnézni a konkurenciát, hogy ők milyen áron adják ugyanazt a terméket, milyen extra szolgáltatásokat ígérnek ügyfeleiknek. Magyarán, van-e reális esély rá, hogy a potenciális vásárló a mi honlapunkat válassza az övék helyett? Jobban jár-e majd a vásárló, ha nálunk vásárol? Amennyiben az elemzésből az derül ki, hogy sajnos bizony nem tudunk versenyképesek lenni, úgy nagy valószínűséggel jobban járunk ha nem költünk feleslegesen egy internetes webáruházra.
A több néha kevesebb
Miután felmértük, hogy van igény a termékeinkre, valamint azokat piacképes áron tudjuk értékesíteni, vegyük számba, hogy nagyságrendileg hány terméket is szeretnénk árusítani. A nagy kínálat előny tud lenni a keresőknél, hiszen rengeteg indexált oldalunk lesz, sok tartalommal, de nem szabad elfeledkezni arról sem, hogy mindez sokkal több adminisztrációval is jár. A több terméket fel is kell tölteni, a frissítéseket és akciókat beállítani, jó minőségű képeket készíteni, ami nagyobb időráfordítást igényel. Gondoljuk tehát át, hogy mennyi időt tudunk a webáruház üzemeltetésére fordítani, és a termékszámot ennek arányába határozzuk meg.
Egy másik érdemes megfontolás, hogy próbáljunk egy bizonyos témakörben maradni. Ha sokfajta, témáját tekintve teljesen különböző terméket árulunk, akkor a látogatónak óhatatlanul is egyfajta bizsubolt érzése lesz, mikor az oldalunkra érkezik. Az oldal grafikáját, hangulatát is könnyebb kialakítani egy bizonyos témára, ezáltal az ilyen oldalak könnyebben keltik a „téma szakértője” benyomást is. A sok különböző téma nem segít továbbá a weboldal keresőoptimalizálásában sem, hiszen a változó témakörök miatt a tartalmi egység megoszlik, nem fókuszált.
Töltsünk fel sok terméket tehát, de csak akkor, ha elég időt tudunk fordítani a leírások, információk, képek elkészítésére, feltöltésére, valamint a termékek nagyjából kapcsolódnak egymáshoz.