Weboldal készítés
A honlapkészítés egyik legfontosabb szempontja, hogy az úgymond keresőbarát legyen. Mit is jelent ez pontosan és miért annyira fontos?
Nyilvánvaló cél egy céges honlap esetében, hogy azt minél többen látogassák, hiszen ezen látogatókból fognak majd kikerülni a vevők vagy megrendelők. Ha a fizetett hirdetéseket nem számoljuk, akkor a legjelentősebb forgalmi források az ún. internetes keresők, azon belül is a Google (Magyarországon a keresések közel 90%-át innen indítják). Egy keresés után, a kattintások nagyjából 60% -át az első oldal első három helyezettje kapja, míg a második oldalra az emberek mindössze néhány százaléka lapoz tovább. A keresőből számottevő forgalomra tehát csak a keresési lista első néhány helyén álló weboldal számíthat, a többieket szinte senki sem fogja ily módon megtalálni.
A Google célja, hogy a feltett kérdésre (keresési kifejezés) a lehető legközelebbi, legrelevánsabb választ adja. Ahhoz, hogy ezt a leghatékonyabban meg tudja tenni, az általa ismert összes weboldalt, több mint 200 különböző szempont szerint rangsorolja. Akkor beszélhetünk tehát keresőbarát honlapról, ha az az összes ismert rangsorolási faktornak a lehető legjobban megfelel. Mi olyan weboldalakat készítünk, amik ezeket a szempontokat szem előtt tartva, maximálisan kihasználják a modern technológia adta lehetőségeket annak érdekében, hogy az elkészült oldal a lehető legtöbb eséllyel induljon az internetes keresők pozícióiért.
Ha szeretné, hogy az Ön weboldala is megfeleljen ezeknek a szempontoknak és ezáltal le tudja győzni konkurenciáját az internetes keresőkben
Nem elég azonban csak arra koncentrálni, hogy látogatókat szerezzünk a weboldalra, legalább ennyire fontos, hogy a látogatók később vevőkké, megrendelőkké váljanak. Egy jó weblap nemcsak az internetes keresők, hanem a látogatók igényeinek is maximálisan megfelel. Könnyen lehet látogatókat veszíteni, ha például elavult, régi a dizájn, ha a weblap lassan tölt be, vagy mobil eszközökön - amiket egyre gyakrabban használnak - nem optimális a megjelenése.