Egyelőre nem kell izgulnia a helyi cégeknek az új mobil algoritmus miatt
Gary Illyes (Google Webmester Trend Elemző) az április 21-én startoló mobilbarát algoritmusról és annak hatásairól - a 7-es helyi találati listát érintendően - beszélt a legutóbbi Brighton SEO konferencián.
Illyes elmondása szerint, ha egy helyi üzlet már most megjelenik a Google Helyek találati listában, akkor függetlenül attól, hogy az oldalnak van-e mobilbarát verziója, megjelenését a hamarosan debütáló mobil algoritmus nem fogja befolyásolni.
Ez akár logikusnak is tűnhet, hiszen az itt listázott helyi cégeket az emberek nem feltétlenül a weboldaluk miatt nézik meg, hanem címük vagy telefonszámuk miatt. Nem lenne célravezető egy olyan helyi üzletet eltávolítani a listából, ami egyébként az adott keresésre tökéletesen megfelel, és adott esetben a szomszéd utcában van, csak azért, mert weboldala nem mobil barát.
Nem kell tehát aggódnia azoknak a helyi cégeknek, akik már most megjelennek a Google Helyek 7-es csomagban a találati listában, hogy helyezésüket elveszítik a mobil algoritmus élesítésével, mert az csak az ún. organikus találatokra lesz hatással. Ettől függetlenül is érdemes elkészíteni a mobilbarát verziót minden cégnek, aki eddig ezt nem tette meg, mert meglehet egyenlőre a lista ezen részét nem érinti a változás, de ez bármikor megváltozhat a jövőben.
A Brighton SEO az egyik legnépszerűbb és szakmailag leginkább elismert keresőoptimalizálással foglalkozó konferencia az Egyesül Királyságban. Jól mutatja ezt az is, hogy legutóbbi – április 9-10-i – összejövetelükre több mint 2000 keresőmarketinges szakembert vártak. A konferencián előadók egyébként arra fókuszálnak, hogy a szokásos sallangok helyett gyakorlati, praktikus, mindenki által azonnal használható tanácsokat adjanak. Az előadók egyébként javarészt cégtulajdonosok, SEO ügynökségek szakemberei, akik Angliából és Európa különböző pontjairól érkeztek.